ייצוג לקוחות בתהליכי מו"מ

 

 

ייצוג מוכר או קונה בניהול משא ומתן מול הצד השני לשם שמירה על אינטרסים אישיים ועסקיים,  או במיצוי תועלת מירבית

בניהול עסקת המכר או הרכישה.

 

לרוב בעסקת המכר יהיו נוכחים גורמי מקצוע הנוטים לצד כזה או אחר ולעיתים אף ייצגו את שני הצדדים הנושאים ונותנים,

בדומה לתהליך תיווך כזה או אחר, בין אם באמצעות גורם מוסכם כגון עו"ד או מתווך, או אפילו מגשר אחר המוסכם על הצדדים.

עם זאת כדי להביא לכריתת ההסכם לעיתים נאלץ צד מסויים במו"מ לפישור או הסכמות שבהיעדר גורם מקצועי יעיל מטעמו

או יועץ שמינה רק כדי לשמור על האינטרס האישי שלו בעסקה, עלול לקפח זכויותיו או להביא להישגים נמוכים מכפי שהיה יכול,

אם רק היה נעזר בשירותי איש מקצוע שכזה.

 

ברוב המקרים הרוכש או המוכר נאלצים לעמוד מול הצד השני מבלי לדעת שהם חושפים את עצמם או את כוונתם בצורה שעלולה לקפח אותם

ישמע מוזר אבל ממש כך הדבר,   גם בעלי המקצוע בעצמם מפעילים בעלי מקצוע אחרים מטעמם כדי שלא לפגוע בסיכוייהם להניב תוצאות מיטביות במו"מ.

 

רבים הרוכשים שמקלים ראש ויוצרים קשר ישיר עם המוכר, ומסגירים את כוונותיהם, מטרותם או מידת התעניינותם בנכס.  אם היתה להם כוונה לקנות בסכום הנקוב או להעתר כמעט לכל בקשות המוכר שלהם, זו גם דרך נפוצה ומקובלת ברוב העסקאות.  אולם, למי שמעוניין לשמור על האינטרסים שלו, זו דרך קלוקלת משום שלעיתים הקירבה והנחמדות שבאינטראקציה, יוצרת מצבים שבהמשך גורמים לעסקה להיתקע או לחלופין וגרוע יותר לצאת לדרך ולהסתיים ברכישה פחות טובה כי האינטראקציה יצרה מילכוד.