תופעת עליית מחירי הדיור

רבותי היקרים
אני רוצה להסב את תשומת לבכם, נוכח תופעת עליית מחירי הדיור בעת האחרונה, ודילול היצע הנכסים בהתאמה.
יש מי שישמח על עליית מחירי הדירות ויש מי שלא יבין כמה חמור המצב,
עליית מחירי הדיור פוגעת בערך המטבע, ובכלכלה בצורה חריפה, שכן זוג צעיר שרוצה לקנות דירה ולחיות את חיו בשלווה, נאלץ להתחייב לסכומי עתק, כדי לקנות מצרך בסיסי מאוד שהוא קורת גג (דירת מגורים).
זה נשמע קלישאתי למדי, ונדוש, אבל אל תתנו לזה לעבור לידכם כאילו כלום, כי מה שקורה בימינו במדינה שלנו לא טריוואלי לעומת העולם בכלל, ומקומות אחרים בעולם נמצאים במגמה אחרת לחלוטין, זה פשוט לא טבעי מה שקורה אצלנו, ויש מה לעשות בנידון.
מחירי דירות מאמירים יגרמו למשכורות שלכם להשחק עד פת לחם (תאמינו או לא), הלחצים שתצטרכו לעמוד בהם בעת שינוי עבודה, הצטרפות ילד למשפחה, או כל אירוע כמו הדוגמאות לעיל, שמוציא מהאיזון השגרתי הכלכלי, פשוט ידחק אתכם או את ילדכם, או בני משפחתכם שמצויים כרגע או בעתיד לקראת קניית דירה, דוחק מסוכן ונפיץ, כי גם אם יוכלו לעמוד בנטל כלכלי אינטנסיבי, הם בסהכ בני אדם, וגם להם יש בריאות שיכולה להתקלקל ברגע ולצרוך מהם לגשר על הכנסות או להחליף עבודות או עיסוקים, לא כולם רובוטים שעובדים עד גיל 120.
אולי זה לא נראה לכם נושא גדול, אבל זה נושא יותר מידי גדול, ונכון שהעשור וחצי האחרון לווה בעליות שגרם לאנשים לצמוח ולהתפתח, וליזמצ'יקים וקבלנצ'יקים פשוט להפוך למפלצות נדלן, הכל בחסות מחסור במשאב קרקע, שהוא חומר גלם משמעותי בשרשרת.
המצב הפוליטי המעורער שהיינו בו שנים גרם לחוסר שליטה, והיעדר היכולת לרסן שוק שמצוי אחרי משבר עולמי פיננסי (סאב פריים), שמאז ועד היום הכלים שבידי השלטון שיכולים לאזן מצבים מעוותים מסוג זה, פשוט אינם.
תיאבון של בנקים, שבל נשכח, הם מוסדות עם כוונת רווח, מתיר להמון להתפרע בחסות מתן הלוואות, ובחסות העובדה שהריבית זולה (אפסית), כי המשאב החסר הוא סחורה חמה שההמון מסתער כדי לשים ידו על הסחורה, מוביל לכאוס מחירים וחוסר שליטה מוחלט.
שלא תטעו, הגלגל עגול למדי,
חברות ציבוריות שיודעות שההמון מסתער, והשלטון לא מרסן, גם להם יש צורך קיומי כלכלי, והן רוכשות בכל מחיר קרקעות, דבר עגום כשלעצמו שחוסר הרסן יוצר מצב שהסחורה הזמינה (דירות חדשות מקבלן) מתחילות *בתג מחיר הזוי*, כי מחיר הקניה של הדירה עומד בקשר הדוק עם עלויות הייצור שלה, ועם הרווח המבוקש עליה, וככל שהשוק דורש ויש מחסור, המחיר מאמיר כי יש מי שקונה, ואי אפשר שלא להצדיק את מי שקונה. כי המחיר המופקע של דירה שמוצעת בשוק היום, זו המציאה של עוד חודש, והמחיר דוהר כלפי מעלה, וגורם לטירוף בשווקים גם בשוק הדירות הותיקות הבנויות וגם בשוק דירות יד ראשונה מקבלן.
נדלן מסווג כסחורה, וסחורה כמו סחורה, כאשר יש מחסור ממנה נמדדת בשוק על ידי היצע וביקוש, וכאשר מורגש חוסר מה הפלא שכל מי שממתין ורואה את המחיר מתרחק ממנו, קופץ למים בכל מחיר,
אבל איפה הרגולטור??
איפה הנושאים בתפקידים??
איפה הנושאים באחריות??
צריך להעיר אותם, וצריך לדאוג שהם מקפידים לשמור על העתיד שלנו, מתוך דאגה,
שלא תתעוררו מחר בבוקר ותבכו שהמצב חמור מאי פעם,
כיום שני בחורים שיוצאים מהצבא נמצאים באותו קו הזינוק לרכישת דירה, אחד מהם בעל סיכויים טובים יותר מהשני כי להורים שלו יש אמצעים לסייע לו לרכוש. זה דומה למרוץ 100 מטר שבו אחד עומד בקו הזינוק והשני מחכה בקו ה100 מטר. לראשון אין סיכוי. השני בעל המזל הגדול יותר מתחיל את החיים בנוח יותר, הוא יכול להקים משפחה לצאת ללמודים כמו שצריך, לבנות חיים.
השני לעומתו נדון לעבדות, את הדירה היחידה שיצליח לשים עליה את ידו הוא יקנה בזיעת אפו וזיעת אפה של אשתו, ויחיו בדוחק כדי לנסות לסגור את החודש, לעמוד בתשלומים לוחצים, בחוסר פנאי כי אסור להפסיק לעבוד, בחוסר זמן לילדים, בחוסר זמן לחיי משפחה וזוג.
שלא תהיה טעות הדבר זהה גם למי שגר בשכירות, שכן, לעולם ככל שיתבגר ויעמיס נטל כלכלי, יתרחק ממנו חלום קניית הדירה (שלבנתיים נהיה חלום בלהות), והוא ירוסן ויוכרע כלכלית על ידי המחסום של חיסכון איטי שלא עומד בקצב המהיר של מחירי הדירות הדוהרים מעלה.
יום יום אני עובד עם לקוחות שמעוניינים לקנות דירה, "תן לשים יד על דירה" הם אומרים, "תן לעלות על הרכבת הדוהרת הזו", ואני רואה איך המצב מאיץ מדקה לדקה, ואיך השינויים הופכים הרסניים.

שתף

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מאמרים מעניינים

רוצים השקעה מוצלחת?​

השאירו פרטים בטופס אני כבר אדאג לעשות את השאר

טלפון:

התקשרות טלפונית בשעות הפעילות

אימייל:

לחצו על האייקון לשליחה​

פייסבוק:

מוזמנים לעקוב אחריי בפייסבוק

ווטסאפ:

קשר ישיר בהודעה